• Dogodki
  • Fotogalerija
  • Obiščite nas
  • 07 492 11 00 info@galerijakrsko.si

    Urša Nina Cigler | PODOBE SENC

    5. 10. 2010 – 12. 11. 2010

    Galerija Krško
    Valvasorjevo nabrežje 4, Krško

    5. oktober - 12. november 2010



    Raznovrstna umetnica Urška Nina Cigler se v Galeriji Krško predstavlja z zaokroženimi barvnimi opusi vzeleni, rožnati, modri in beli barvi. V dveh medijih, fotografiji in slikah, predstavlja izbrane delce spranih slikovitih sten starih hiš in izpostavlja drobne arhitekturne elemente. Dela brez naslovov dopolnjujejo barviti kipi, rezultat raziskovanja učinkov gnetenja gline s pigmenti.

    PODOBE SENC: UJETE SKRIVNOSTI

    Senca je kratka (časovno omejena) resničnost, oblikovana s svetlobo in predmetom, ki izvajata samosvoje igre, oblikujeta nove oblike in spodbujata domišljijo. Ravno opazovanje, dokumentiranje in razkrivanje raznovrstnih podob senc vedno znova privablja likovno oko Urške Nine Cigler, »uporabnice« različnih likovnih tehnik, raziskovalke različnih medijev in »zapisovalke« majhnih, številnim neopaznih, a povednih in zanimivih delcev našega vsakdanjika.
    Razstava v Galeriji Krško je sooblikovana iz treh likovnih pristopov, ki se ločujejo s tehniko in združujejo z izborom motivov ter slogovnim pristopom. Kipi so rezultat raziskovanja materialov in možnosti dodajanja ter spreminjanja le-teh. So barviti kubusi sestavljeni iz majhnih skrbno zloženih delcev natančno domišljenih mikro zgodb. Njihovo pripoved dopolnjujejo in nadgrajujejo tudi fotografije in slike, dva enakovredna dela likovnega izraza umetnice. Proces nastanka del je preprost in dokaj običajen (utečen), saj likovni ustvarjalci velikokrat poustvarjajo po izdelanih fotografijah. Vendar pa jih Urška Nina Cigler uporablja in predstavlja drugače oziroma jih obravnava enako kot slike in skupaj. Fotografije so predloga in so samostojno delo. Fotografije so prvi oziroma ravno v pravem trenutku ujeti delci izbranega motiva in so končni umetniški izdelek dodatno in ponovno opredmetenimi v ustvarjenih slikah. Fotografirani motiv se na slikah sicer ponovi, vendar pa doživi preobrazbo, »izstopi« iz realne stene in iz realistične postavitve na likovno polje. Akrilne barve, minimalno obdelana platna, različni »obrtniški triki« ustvarjajo prosojna, na prvi pogled monokromna, polja z dodanim sumarično, a realistično, upodobljenim predmetom – svetilko, rozeto, delcem vrat, žico na zidu, z ometom zakrito in zapolnjeno odprtino, delcem venčnega zida, luknjičaste ograje ipd. Realnost se na platnu umakne, ostane slikarkin pogled in njeni občutki.

    Vez med fotografijo in sliko ni mogoče pretrgati in je poudarjena tudi z oblikovanjem razstave v barvne in motivne cikle, v prikazovanju prej in potem in v povezovanju oziroma skupnemu nizanju različnih velikosti izbranih del (trenutkov): v različnih časih zapisanih (fotografije) in upodobljenih (slike) senc.

    Naslovi letošnjih razstav Urške Nine Cigler, krška je njena tretja samostojna, so zaznamovani z besedo senca – njene sence so ujete, v njih so izrisane podobe in zapisane skrivnostni. Razstave razkrivajo tankočutno fotografinjo in nežno slikarko, ki »potrebuje« in »uporablja« samo majhen delček tega sveta. Iz njega razvija nove zgodbe in ponuja gledalcem oblikovanje svojih domišljijskih poti – temu pa je prazaprav umetnost tudi namenjena. Njena dela se z izbiro barv, s krhkimi nanosi, ki ustvarjajo vtis transparence in transcendence ter s skrbno izbranimi ter umeščenimi motivi soočajo tudi s pridihom mističnosti in »duhom« nekdaj posvečenega prostora Galerije Krško.

    Razstava ne ustvarja novega sveta, uspe pa ji ga mehčati, povezovati in mu dodati kanček liričnosti. Predvsem pa dela Urške Nine Cigler uspejo opozoriti na majhno, ki sooblikuje veliko, na eno brez katerega številno ne bi bilo mogoče in na velikokrat neopazno, a enako pomembno in neizbrisno.

    Alenka Černelič Krošelj