Galerija Krško
Valvasorjevo nabrežje 4, Krško
Trajanje razstave: 29. avgust–27. december 2025
Slikarsko prakso Nine Čelhar že vrsto let naseljujejo motivi minimalističnih interierjev in modernistične arhitekture, s katerimi raziskuje sodobno bivalno kulturo. V pričujoči seriji slik z naslovom Odloženo (Stvari) v nasprotju s preteklimi prikazi idiličnih okolij, značilnimi za milenijsko generacijo, preusmerja pogled k vsakdanjim predmetom, ki polnijo naše osebne prostore. Na platnih se na praznih policah regalov začenjajo pojavljati odložene, pozabljene ali naglo odvržene stvari, ki zapolnjujejo naša življenja ter hkrati razkrivajo delčke naše identitete. Umetnica se tokrat posveča fragmentom vsakdana in začasnim postavitvam, ki jih običajno spregledamo, ter skozi prizmo kaotičnih, a pomirjujočih naključij razkriva naš osebni odnos do predmetov.
Od hipno odvrženih oblačil in brisač, pozabljenega sadja, odprtih paketov in embalaže do izgubljenih pokrovčkov in napol porabljenih kozmetičnih izdelkov – Nina Čelhar enakovredno obravnava vsak predmet, ki se pojavi v našem domu, saj v vsakem vidi potencial beleženja življenja. Vsaka slika ali postavitev na razstavi tako predstavlja zbirko na videz povsem naključnih objektov, ki prek asociacij in osebnih spominov pri vsakem gledalcu spletajo novo zgodbo. Police, ki imajo vlogo nosilca stvari, še dodatno vzpostavljajo nevtralno okolje in omogočajo, da različni predmeti postanejo osrednji motiv.
Umetnica v svoji posebni tehniki prosojnega slikanja, ki pogosto zahteva ogromno tankih nanosov, čakanja in potrpežljivosti, tako ustvarja stilizirane podobe sodobnih bivalnih prostorov. S slikanjem neposredno na neobdelano bombažno platno, ki zelo hitro vpija in na drugačen način sloji barve, ohranja ploskovitost slike, pri čemer namenoma ne uporablja senčenja. Subtilna likovna govorica z nežno barvno paleto in tankimi nanosi barve ustvarja intimne in harmonične kompozicije, s katerimi umetnica išče razumevanje lastne stvarnosti ter hkrati ponuja razmislek o okolju, ki nas obdaja. Barve se pojavljajo v premišljenih, maloštevilnih, vendar dominantnih odtenkih, kar omogoča veliko manipulativnega prostora za izražanje idej in vzbujanje čustvenih odzivov pri gledalcih. Krhkost teh vtisov in popolno zanemarjanje perspektive znotraj vsake posamezne slike tako kljub materialnosti predmetov ohranjata vsebinsko odprtost, saj lahko v njenih slikah vsakdo odkrije svoje lastne ideale in želje o prostorih, v katerih živi.
Kuratorka razstave: Lara Mejač
Fotografije: Boštjan Pucelj, hrani dokumentacija MMK.